Všeobecné obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení a vymezení pojmy

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou nedílnou součástí kupních smluv, uzavřených mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím e-shopu prodávajícího. 

  2. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce..

  3. E-shop je prodávajícím provozován na internetové adrese www.ekustik.cz.

  4. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém nebo anglickém jazyce.

  5. Všechny ceny na e-shopu jsou uvedeny včetně DPH.

  6. Vymezení pojmů:

E-shop: elektronický obchod, provozovaný na internetové adrese www.ekustik.cz, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.

Prodávající: ekustik s.r.o., provozující e-shop.

Kontaktní údaje:

  • adresa fakturační: Čechyňská 416/18, Trnitá (Brno-střed), 602 00 Brno

  • adresa provozovny: Bratislavská 3074, 40747 Varnsdorf

  • e-mail: info@ekustik.cz

  • telefon: +420 721 705 890

  • IČO prodávajícího: 08479763

  • DIČ prodávajícího: CZ08479763

Prodejna: provozovna Ekustik na adrese Gargulákova 34, Brno 614 00, provozovaná prodávajícím.

Výdejní místo: provozovna Ekustik na adrese Gargulákova 34, Brno 614 00.

Zákazník: osoba uzavírající s prodávajícím prostřednictvím e-shopu kupní smlouvu.

Spotřebitel: dle ust. § 419 obč. z. je spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Podnikatel: osoba, která neuzavírá smlouvu jako spotřebitel.

Kupní smlouva:  kupní smlouva uzavřená elektronicky mezi prodávajícím jako prodávajícím a zákazníkem jako kupujícím prostřednictvím e-shopu.

Zboží: výrobky a služby, jejichž úplatný převod je předmětem kupní smlouvy.

II. Uzavření kupní smlouvy

  1. Zboží nabízené v e-shopu za tam uvedenou cenu představuje ve smyslu ust. § 1732 odst. 2 obč. z. nabídku na uzavření kupní smlouvy s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti prodávajícího plnit.

  2. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání objednávky zákazníka prostřednictvím zákazníkem vyplněného objednávkového formuláře, dostupného na e-shopu. Vyplněné údaje jsou prodávajícím považovány za správné.

  3. Uzavření kupní smlouvy a údaje týkající se zakoupeného zboží jsou zákazníkovi prodávajícím potvrzeny neprodleně po obdržení objednávky, a to na e-mailovou adresu, uvedenou zákazníkem v objednávce či v uživatelském účtu (dále jen „e-mailová adresa“).

  4. Kupní smlouva nevznikne v případě, kdy zásoby zboží, za podmínek uvedených v objednávce zákazníka, jsou již vyčerpány nebo v případě ztráty schopnosti podnikatele dle těchto VOP plnit (např. pokud se zboží přestane vyrábět, změní se jeho vlastnosti či dojde k navýšení cen výrobních materiálů).

III. Základní práva a povinnosti z kupní smlouvy

  1. Kupní cenu je v případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu možné uhradit:

    • bezhotovostně převodem/vkladem na účet,

  2. Společně s kupní cenou je zákazník povinen uhradit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží, ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

  3. Prodávající je s ohledem na charakter objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu atd.) oprávněn požadovat od kupujícího dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky), složení přiměřené zálohy na kupní cenu, popř. platbu předem.

  4. Po uhrazení kupní ceny vystaví prodávající zákazníkovi daňový doklad – fakturu a pošle ji v elektronické podobě na e-mailovou adresu zákazníka. Prodávající je plátcem DPH.

  5. V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu je zboží odevzdáno prodávajícím zákazníkovi doručením zboží na adresu uvedenou zákazníkem v objednávkovém formuláři. Zákazník je povinen zboží převzít.

  6. Způsob dopravy si zákazník zvolí při vytvoření objednávky. Pokud je vzhledem k povaze objednávky nutné potvrzení způsobu dopravy prodávajícím, kontaktuje prodávající zákazníka do tří pracovních dnů od přijetí objednávky a sjedná individuální způsob doručení.

  7. Nepřevezme-li si zákazník zboží a toto se po neúspěšném doručení vrátí zpět prodávajícímu, kupní smlouva zaniká. V takovém případě jsou obě smluvní strany povinny vrátit si vše, co od druhé strany obdržely. Prodávajícímu vzniká nárok na náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručením zboží zákazníkovi. Prodávající je oprávněn v takovém případě výši vzniklých nákladů započíst na kupní cenu, byla-li zákazníkem uhrazena.

IV. Práva z vadného plnění

  1. Zákazník je povinen zboží prohlédnout bezprostředně po jeho převzetí.

  2. V případě zjištění jakýchkoliv vad zboží je zákazník povinen tyto vady vytknout prodávajícímu bez zbytečného odkladu.

  3. Je-li zákazník spotřebitel, je oprávněn uplatnit právo z vad, které se vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. To neplatí v případě vad na zboží prodávaném za nižší cenu z důvodu takové vady; v případě vad způsobených opotřebením zboží v důsledku jejich obvyklého užívání; v případě vad odpovídajícím míře používání či opotřebení u použitého zboží.

    • Zákazník má v případě vad, jež jsou podstatným porušením smlouvy, právo na: 

      1. odstranění vady dodáním nového zboží nebo dodáním chybějícího zboží či jeho části;

      2. odstranění vady opravou zboží;

      3. přiměřenou slevu z kupní ceny;

      4. odstoupení od smlouvy.

    • Zákazník je povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil, a to současně s oznámením vady nebo bez zbytečného odkladu po něm. Volbu nelze změnit bez souhlasu prodávajícího. Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo ji odmítne odstranit, má prodávající právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.

    • Zákazník má v případě vad, jež jsou nepodstatným porušením smlouvy právo na:

      1. odstranění vady;

      2. přiměřenou slevu z kupní ceny.

    • Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo ji odmítne odstranit, má zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.

    • Pokud má zboží vadu ve smyslu ust. § 2161 obč. z. již při převzetí zboží zákazníkem, má tento právo na dodání nového zboží bez vad, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Týká-li se vada pouze součásti zboží, má zákazník právo pouze na výměnu vadné součásti. Je-li možné zboží bez zbytečného odkladu opravit, má zákazník právo na bezplatnou opravu zboží. Není-li možné dodat nové zboží či jeho součást bez vady a není-li možné zboží bez zbytečného odkladu opravit, má zákazník právo na odstoupení od smlouvy.

    • Vyskytne-li se vada opakovaně i po opravě zboží nebo vyskytne-li se větší počet vad, má zákazník právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy i v případě odstranitelných vad, tedy v případě, kdy je výměna zboží či odstoupení od smlouvy vzhledem k povaze vad nepřiměřené.

  4. Je-li zákazník podnikatel, zakládá mu právo z vadného plnění výhradně vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího.

    • Zákazník má v případě vad, jež jsou podstatným porušením smlouvy právo na: 

      1. odstranění vady dodáním nového zboží nebo dodáním chybějícího zboží či jeho části;

      2. odstranění vady opravou zboží;

      3. přiměřenou slevu z kupní ceny;

      4. odstoupení od smlouvy.

    • Zákazník je povinen prodávajícímu sdělit jaké právo si zvolil, a to současně s oznámením vady nebo bez zbytečného odkladu po něm. Volbu nelze změnit bez souhlasu prodávajícího. Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo ji odmítne odstranit, má prodávající právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.

    • Zákazník má v případě vad, jež jsou nepodstatným porušením smlouvy, právo na:

      1. odstranění vady;

      2. přiměřenou slevu z kupní ceny.

    • Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo ji odmítne odstranit, má zákazník právo požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.
      V. V případě uplatnění vad zboží je zákazník povinen prodávajícímu doručit vadné zboží současně s oznámením vady. Náklady spojené s uplatněním práv z vad nese v případě jejich nedůvodnosti zákazník.

V. Odstoupení od smlouvy zákazníkem

  1. Je-li zákazník spotřebitelem, a pokud s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím e-shopu, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží zákazníkem.

  2. Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 obč. z. nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu.

  3. Zákazník je povinen o odstoupení od smlouvy písemně informovat prodávajícího s uvedením svých kontaktních údajů.

  4. Odstoupení od smlouvy musí zákazník odeslat na e-mailovou adresu prodávajícího nejpozději poslední den lhůty uvedené v čl. V. odst. 1. VOP. Odstoupení je účinné doručením odstoupení prodávajícímu.

  5. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší a zákazník je povinen prodávajícímu předat nebo odeslat zboží nejpozději do 14. dnů od doručení odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese zákazník.

  6. Vrácené zboží nelze zasílat na dobírku, ve které je zahrnuta kupní cena zboží. Taková zásilka nebude prodávajícím převzata a zboží se nepovažuje za vrácené.

  7. Prodávající je povinen vrátit zákazníkovi kupní cenu, kterou od něj obdržel, a náklady na dodání zboží zákazníkovi ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsoby dopravy, jež byl v době uzavření kupní ceny nabízené na e-shopu, pakliže od zákazníka tyto náklady obdržel. Prodávající vrátí zákazníkovi peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než mu bude zákazníkem doručeno zboží či potvrzení o jeho odeslání na adresu prodávajícího.

  8. Vrátí-li zákazník po odstoupení od smlouvy zboží poškozené, tedy s hodnotou sníženou v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné pro prohlídku zboží, odpovídá prodávající za takto sníženou hodnotu zboží. Za snížení hodnoty zboží, za níž zákazník dle tohoto ustanovení odpovídá, se považuje zejména znečištění, poškrábání apod.

  9. Výši snížení hodnoty je oprávněn posoudit a na základě svých odborných znalostí a zkušeností stanovit prodávající. V případě poškození zboží takovým způsobem, že je de facto zničeno, může výše snížení hodnoty dosáhnout maximálně hodnoty zboží.

VI. Bonusy

  1. Byl-li zákazníkovi poskytnut jakýkoliv bonus v závislosti na výši kupní ceny (dárek, sleva, doprava zdarma apod.), je zákazník povinen, odstoupí-li z jakéhokoliv důvodu od kupní smlouvy či její části, v důsledku čehož poklesne kupní cena pod výši odůvodňující poskytnutí bonusu, bonus nebo jeho hodnotu vrátit spolu se zbožím, jehož se týká odstoupení od smlouvy.

  2. Je-li zákazník povinen vrátit prodávajícímu hodnotu poskytnutého bonusu (dárek, slevu, cenu dopravy) v případě odstoupení pouze od části kupní smlouvy, započte se tento nárok prodávajícího proti kupní ceně, již bude prodávající povinen vrátit kupujícímu, a to aniž by bylo třeba k započtení činit jakýkoliv další úkon.

VII. Doručování.

  1. Doručovací adresou zákazníka je adresa uvedená v jeho uživatelském účtu. V případě, že tento nemá, je doručovací adresou adresa uvedená v objednávkovém formuláři při uzavírání kupní smlouvy.

VIII. Závěrečná a přechodná ustanovení.

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

  2. Znění VOP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

  3. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2022